featured
  1. Haberler
  2. Güncel
  3. İÇMELER KÖYÜ MAHALLE OLMAKTAN VAZGEÇTİ !

İÇMELER KÖYÜ MAHALLE OLMAKTAN VAZGEÇTİ !

DÜZCE – Düzce’nin Gölyaka ilçesine bağlı İçmeler köyünde geçtiğimiz aylarda yapılan referandumda “mahalle” olma kararı alınmıştı. Ancak köy halkı, kısa süre içinde bu karardan vazgeçtiklerini açıkladı. Çiftçilik ve hayvancılıkla geçimini sağlayan köylüler, mahalle statüsüne geçmenin yaşam tarzlarını olumsuz etkileyeceğini belirterek imza kampanyası başlattı. Köylüler topladıkları imzaları Gölyaka Kaymakamlığı’na teslim etti.

Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

DÜZCE – Düzce’nin Gölyaka ilçesine bağlı İçmeler köyünde geçtiğimiz aylarda yapılan referandumda “mahalle” olma kararı alınmıştı. Ancak köy halkı, kısa süre içinde bu karardan vazgeçtiklerini açıkladı. Çiftçilik ve hayvancılıkla geçimini sağlayan köylüler, mahalle statüsüne geçmenin yaşam tarzlarını olumsuz etkileyeceğini belirterek imza kampanyası başlattı. Köylüler topladıkları imzaları Gölyaka Kaymakamlığı’na teslim etti.

REFERANDUMDAN VAZGEÇİŞ

Referandumda İçmeler köyünün Gölyaka ilçe merkezine mahalle olarak bağlanması yönünde karar çıkmıştı. Ancak bu kararın ardından köy halkı, olası sonuçları tekrar değerlendirerek geri adım attı. Köylüler, mahalle olmanın tarım ve hayvancılık faaliyetlerini zorlaştıracağını savunuyor.

İçmeler köyünden bir vatandaş, “Biz çiftçilikle, hayvancılıkla geçiniyoruz. Mahalle olursak birçok yeni kuralla, kısıtlamayla karşılaşacağız. Bu da bizim yaşam tarzımızı ve geçimimizi olumsuz etkiler. O yüzden bu karardan dönmek istiyoruz,” dedi.

İÇMELER KÖYÜ MAHALLE OLMAKTAN VAZGEÇTİ !
İÇMELER KÖYÜ MAHALLE OLMAKTAN VAZGEÇTİ !

BAŞKAN COŞKUN: “KÖYLÜLER TALEPLERİNİ BİZE İLETTİ”

Gölyaka Belediye Başkanı Muzaffer Coşkun, köylülerin taleplerini doğrulayarak şunları söyledi:
“İçmeler köyünden bazı vatandaşlarımız bizlerle irtibata geçti. Mahalle olma kararından geri dönmek istediklerini ve bu konuda imza topladıklarını söylediler. Taleplerini ilgili makamlara ilettiklerini de belirttiler. Biz de konuyu yakından takip ediyoruz.”

Bizim Düzce Gazetesi olarak görüştüğümüz Başkan Coşkun’a köylülerin mahkemeye başvurdukları yönünde duyumumuzu sorduk. Başkan Coşkun ise, “Hayır, mahkemeye başvurulmadı. İmza kampanyası başlattıklarını öğrenir öğrenmez İçmeler köyüne giderek köy halkı ile görüştük. Mahalle olmaları sonrası yaşanabilecek olumsuzluklara dair korkularını dinledik, istişare ettik. Artık bakanlıktan gelecek cevabı bekleyeceğiz,” ifadelerini kullandı.

GÖZLER BAKANLIKTA

Köylüler, topladıkları imzaları Gölyaka Kaymakamlığı’na sunduklarını ve dilekçelerinin Valilik Makamına gönderildiğini ve sonucu beklediklerini açıkladı. Şimdi gözler İçmeler köylülerinin talebine nasıl bir yanıt verileceğine çevrilmiş durumda. Valilik Makamından gelecek karar, köy halkının geleceğini belirleyecek.

İÇMELER KÖYÜ MAHALLE OLMAKTAN VAZGEÇTİ !
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Öğle Güncellemesi 19 Şubat 2026 öğle Haber Bülteni
Giriş Yap

Bizim Düzce Gazetesi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

KAI ile Sohbet Et

Bizim Düzce ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı

Yapay zeka yanlış bilgi üretebilir

error: Uyarı !! Sitemizde veri kopyalama engeli bulunmaktadır !...