Düzce’de, geçtiğimiz yıllarda yaşanan üç büyük depremin ardından, içme suyu şehir şebekesi ciddi hasar gördü. Kayıp-kaçak oranının %54’lere ulaşması, şehrin su altyapısının yenilenmesi gerektiğini açıkça ortaya koydu. Düzce Belediyesi, bu sorunu çözmek amacıyla büyük bir yenileme projesine imza atıyor.
Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün başlattığı içme suyu şebekesi yenileme çalışmaları, aralıksız bir şekilde sürdürülüyor. Yeni altyapı çalışmaları kapsamında kayıp ve kaçaklar, kurulacak DMA (District Metering Area) odaları sayesinde izlenerek kontrol altına alınacak.
Çalışmaların Yürütüldüğü Noktalar
Şu anda, 1200 mm çapındaki ana isale hatları ile mahalleleri besleyecek daha küçük çaplı boruların döşendiği çalışmalar, iki farklı noktada, Şehir Mezarlığı yolu ve Şıralık Mahallesi’nde devam ediyor.
Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürü Mehmet Emin Tangüner, yürütülen çalışmaların Düzce’nin en büyük içme suyu altyapı yatırımı olduğunu belirtti. Yaklaşık 45 gündür devam eden projede, şu ana kadar 6.270 metre hattın döşendiği ifade edildi. Tangüner, ilerleyen süreçte 6 farklı ekiple şehrin geneline yayılacaklarını duyurdu.
Proje Süresi ve Hedefler
Toplamda 21 ay sürmesi planlanan projeyi hızlandırmayı hedeflediklerini kaydeden Tangüner, “Yılbaşına kadar çalışmaların yaklaşık %70’ini tamamlamayı amaçlıyoruz” dedi.
Gelişmiş İzleme Sistemleri
Projede ana iletim hatları ile mahalleleri besleyecek küçük çaplı boruların eş zamanlı olarak döşeneceği belirtilerek, bu sistem sayesinde olası arızalarda tüm şehir yerine yalnızca belirli bölgelerin etkileneceği vurgulandı. Düzce’nin 39 ayrı bölgeye ayrılacağını açıklayan Tangüner, her bölgede kurulacak DMA odaları sayesinde su giriş ve çıkışlarının anlık olarak izleneceğini, bu sayede kayıp ve kaçakların tespit edilerek önleneceğini ifade etti.
Bu projeyle birlikte Düzce’nin önümüzdeki 50 yıl boyunca içme suyu altyapısında sorun yaşamaması hedefleniyor. Düzce Belediyesi, vatandaşlardan çalışmalar süresince sabır ve destek beklediğini belirtti. İçme suyu altyapısının yenilenmesi, Düzce’nin geleceği için kritik bir adım olarak değerlendiriliyor.






